Příběh paní Jany

Paní Jana:

Zabývám se profesionálně komunikací.  V rámci této práce jsem se setkala s řadou příběhů, které měly  společné téma – manipulace.  Bylo velmi zajímavé, že za jedno místo byly označeny v řadě příběhů  lékárny  jako místo manipulace. Bylo to zpravidla tak, že namísto doporučeného léku   je v lékárně přesvědčili ke koupi  doplňku stravy a přitom jim tvrdili, že je to dobré k léčbě jejich problému. A to včetně léčby dětí.

Až teprve doma si některé z vyprávějících  zjistily, že se jedná o doplňky stravy, které nejsou určeny  k léčbě a zpravidla už se do lékárny nevracely.  Jen málokterá našla odvahu a šla přípravek vrátit. O těch, které DS využívaly,  a nic , pochopitelně , ani nemluvím. Tak jsem se rozhodla že tu věc  nenechám jen tak .  Myslím, že je zcela amorální zneužívat k vlastnímu prospěchu důvěry pacientů , kteří důvěřují a spoléhají na profesionalitu pracovníkům lékárny.

Tak jsem se rozhodla to tak nenechat.

Jak jsem poznala v diskuzích na facebooku,  stejný názor na věc jako já, mělo i řada dalších lidí, takže slovo dalo slovo a rozhodli jsme se společně  založit sdružení  OBRAN.  Nechceme škodit kreditu lékáren , lékárníků  ani prodejen léků. Chceme však vyžadovat profesionalitu od jejich pracovníků, a poukazovat na škodlivé praktiky, zneužívající důvěry pacientů a  poškozující  pověst lékárnické profese.Chceme se stát pomocníkem v boji proti nekalým  manipulacím a praktikám a poskytovat též právní pomoc pacientům , poškozeným těmito praktikami.  Jsme přesvědčeny, že valná část pracovníků lékáren jsou profesionálové, kterým může pacient  s klidem věřit a kteří pacienty  nezneužívají ve svůj prospěch, ale pomáhají  jim i jejich  dětem  nalézat vhodné a korektní  řešení při léčbě jejich  obtíží.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Naše příběhy

  • Paní Jana:

    Zabývám se profesionálně komunikací.  V rámci této práce jsem se setkala s řadou příběhů, které měly  společné téma – manipulace.  Bylo velmi zajímavé, že za jedno místo byly označeny v řadě příběhů  lékárny  jako místo manipulace. Bylo to zpravidla tak, že namísto …
    Celý příspěvek

  • Paní Věra:

    Jako matka jsem se setkala s několika případy, kdy jsem dostala od lékařky předepsán lék pro léčbu mého opakovaně nemocného dítěte. V lékárně mě  přesvědčovali, že místo tohoto léku si mám koupit něco jiného. Poprvé jsem se nechala přesvědčit, ostatně – …
    Celý příspěvek

  • Paní Zdena:

    Můj manžel měl problémy s prostatou, jako téměř každý muž v určitém věku. Začal si hledat samozřejmě samoléčbu – protože je muž a přece nebude svůj problém komunikovat veřejně před lékařem.  Prošel několik  internetových stránek a tam ho informace přesvědčily, že …
    Celý příspěvek

Naše cíle

Jednotliví spotřebitelé mají stejné prostředky k nápravě jako státní orgány, ne vždy je jsou schopni využít, jednotlivec je slabý, pokud za ním nikdo nestojí , sdružení má lepší pozici.

Zdržení  se  poškozování zájmu spotřebitele a odstranění závadného stavu může uplatnit též právnická osoba oprávněná hájit zájmy spotřebitelů – naše OS, potažmo SOS

Uplatňuje-li  spotřebitel ,  pacientské či občanské sdružení  zdržení  se  poškozování zájmu spotřebitele a odstranění závadného stavu – je zde obrácené důkazní břemeno oproti standardním  žalobám od právnické osoby.