Příběh paní Věry

Paní Věra:

Jako matka jsem se setkala s několika případy, kdy jsem dostala od lékařky předepsán lék pro léčbu mého opakovaně nemocného dítěte. V lékárně mě  přesvědčovali, že místo tohoto léku si mám koupit něco jiného. Poprvé jsem se nechala přesvědčit, ostatně – kdo by to měl vědět lépe.  Jaké bylo mé překvapení, že jsem si doma přečetla, že namísto léku mám  doplněk stravy a ten  není  určen k léčbě. Když jsem to řekla své doktorce, tak ta mi řekla, že to není poprvé a není to jediná lékárna, kde  se jí stává, že doporučí k léčbě dítěte lék a v lékárně ji místo léku doporučí  k léčbě dítěte doplněk stravy, což je podle jejího názoru  neuvěřitelné.  A prý si stěžovala  i nadřízeným a nic. Když jsem se bavila s naší alergoložkou, tak ta mi řekla, že asi to mají od výrobce zvýhodněné, a tak se to snaží prodávat. Ale proč by se na mém dítěti mělo testovat,  jestli ten doplněk pomůže. To je přeci zakázaný, tak by to snad neměli k léčbě doporučovat, ne? Proto jsem se rozhodla věci tak nenechat .

 

 

 

Napsat komentář

Naše příběhy

  • Paní Jana:

    Zabývám se profesionálně komunikací.  V rámci této práce jsem se setkala s řadou příběhů, které měly  společné téma – manipulace.  Bylo velmi zajímavé, že za jedno místo byly označeny v řadě příběhů  lékárny  jako místo manipulace. Bylo to zpravidla tak, že namísto …
    Celý příspěvek

  • Paní Věra:

    Jako matka jsem se setkala s několika případy, kdy jsem dostala od lékařky předepsán lék pro léčbu mého opakovaně nemocného dítěte. V lékárně mě  přesvědčovali, že místo tohoto léku si mám koupit něco jiného. Poprvé jsem se nechala přesvědčit, ostatně – …
    Celý příspěvek

  • Paní Zdena:

    Můj manžel měl problémy s prostatou, jako téměř každý muž v určitém věku. Začal si hledat samozřejmě samoléčbu – protože je muž a přece nebude svůj problém komunikovat veřejně před lékařem.  Prošel několik  internetových stránek a tam ho informace přesvědčily, že …
    Celý příspěvek

Naše cíle

Jednotliví spotřebitelé mají stejné prostředky k nápravě jako státní orgány, ne vždy je jsou schopni využít, jednotlivec je slabý, pokud za ním nikdo nestojí , sdružení má lepší pozici.

Zdržení  se  poškozování zájmu spotřebitele a odstranění závadného stavu může uplatnit též právnická osoba oprávněná hájit zájmy spotřebitelů – naše OS, potažmo SOS

Uplatňuje-li  spotřebitel ,  pacientské či občanské sdružení  zdržení  se  poškozování zájmu spotřebitele a odstranění závadného stavu – je zde obrácené důkazní břemeno oproti standardním  žalobám od právnické osoby.